Chevrolet Volt: zajímal se i Obama

Jaroslav Matějka  |  Auta
Nikdy neuváznete! To slibuje automobilka Chevrolet. Když se totiž elektrické baterie vybijí, zapojí se do činnosti spalovací motor sloužící jako generátor a akční rádius vozu se výrazně prodlouží

Návštěva amerického prezidenta Baracka Obamy v Hollandu, v michiganské továrně na baterie, svědčila o jediném – federální vláda i nadále věnuje velkou pozornost elektrickým vozům. Podporuje společnosti, které se jejich vývojem a výrobou zabývají, poskytuje jim dotace v řádech desítek milionů dolarů.

V Hollandu se vyrábějí baterie pro hybridní Chevrolet Volt. Tento vůz by se měl začít prodávat již letos na podzim a automobilka si od něj hodně slibuje. Svědčí o tom třeba i údaje, které nedávno zveřejnila: testování trvalo tři roky, prototypy najezdily 1,6 milionu kilometrů.

Odolnost baterií se zkoušela v nejtvrdších podmínkách. Technici především zkoumali, jak odolají korozi, prachu, působení vody, mechanickému poškození a jakou prokázaly výdrž na jedno nabití. Chevrolet Volt bude pohánět elektromotor o výkonu 110 kilowattů. Vůz bude schopen ujet pouze na elektřinu 60 kilometrů. Když se ale zapojí spalovací motor, sloužící jako generátor, tak se dojezd prodlouží více než na 500 kilometrů.

Dobít baterie bude možné v kterékoli elektrické domácí zásuvce. Budou mít povinně záruku osm let nebo 160 tisíc kilometrů. Takovou odolnost si vyžádaly kalifornské zákony. Podle zdejší Agentury na ochranu životního prostředí jsou totiž baterie součástí systému pro regulaci emisí stejně jako katalyzátory výfukových plynů, a na ně se vztahuje takto dlouhá záruční doba.

Přišel i Obama. Hybridní vůz Chevrolet Volt si v minulých dnech osobně vyzkoušel i americký prezident

Zdroj: E15
Foto: archiv výrobce

Nejčtenější