BMW 3 Performance: Liším se!

Milan Jirouš  |  Auta

Kouzlo originálního tuningu spočívá ve vkusu a kompatibilitě. Vše mechanicky i opticky skvěle zapadá, vlastnosti vozu se lepší, nikoli zhoršují, jak se často stává při použití různých neoriginálních dílů. Ověřili jsme si to sami na vlastní kůži při testu vozu BMW 3 Performance.

Performance program mnichovské automobilky uspokojí každého zájemce o BMW, který jej chce přizpůsobit tak, aby nebyl jen jedním z řady. Nabízené doplňky přitom vozidlo vkusně upraví, nejde tedy o žádnou neřízenou divočinu. Přitom si motorista může být jistý, že aerodynamické a jízdní vlastnosti zůstanou zachovány, nebo se dokonce zlepší. Rozhodně takový značkový tuning nemůže ublížit.

Možnosti úprav jsou přitom na výběr. Kromě různých karbonových prvků karoserie a interiéru se nabízejí například i výkonnější brzdy, špičková sportovní sedadla nebo volant vybavený displejem, který ukazuje třeba přetížení při průjezdu zatáček. Je na každém řidiči, jak moc chce své „bávo“ vylepšit.

Vkus a elegance

Použití karbonových prvků na karoserii vozu vyžaduje cit. Nečekejte tedy celokarbonovou kapotu, ale spíše menší prvky, které již tak sportovní tvary trojkového bavoráku ještě zvýrazní. Patří mezi ně třeba lízátka pod předním nárazníkem či zpětná zrcátka. Víko zavazadelníku pak zdobí malé křídlo a celek podtrhují unikátní kola vyhrazená právě pro Performance program. Přehlédnout nelze ani žluté brzdiče nebo výraznou dvojitou koncovku výfuku.

Celkově vůz působí vyváženým sportovním dojmem. Totéž platí i pro interiér, který vylepšil opět karbon, ale i další prvky. Patří mezi ně především multifunkční volant se širokým věncem a trojicí displejů. Dva slouží jako diodový otáčkoměr a centrálně umístěný dokáže znázornit několik údajů. Může to být třeba okamžité přetížení, které na řidiče působí, nebo čas na kolo při jízdě po okruhu. Stopky přitom můžete pohodlně ovládat přímo na věnci volantu.

Nesmíme zapomenout ani na znamenitá sportovní sedadla s propracovaným bočním vedením těla. Ta nás doslova nadchla v zatáčkách, kde odvádějí vynikající práci. Za zmínku stojí i lišta na prahu dveří s podsvětleným nápisem „BMW Performance“.

Pod kapotou

V námi testovaném voze byl dvoulitrový turbodiesel. Ten odvádí opravdu dobrou práci a dokážete s ním vyškolit nejednoho rádoby závodníka, ale vyložený trhač asfaltu to není. Avšak BMW Performance program lze aplikovat na jakoukoli motorizaci, takže klidně můžete sáhnout po výrazně nadupanějším agregátu. Dvoulitrový turbodiesel působí velmi kultivovaně. Dobře táhne a přitom pracuje s opravdu nízkou spotřebou.

Když jsme si auto skutečně užívali, pohybovala se okolo 7,5 litru nafty na 100 kilometrů jízdy. Přitom jsme vůz nijak nešetřili. Při změně režimu a jízdě s lehkou nohou začala spotřeba znatelně klesat. Podle údajů výrobce lze jezdit v kombinovaném provozu za méně než šest litrů! To je přece vynikající hodnota, a to zejména na čtyřkolku, vždyť vozidla s pohonem všech kol mají vyšší spotřebu než automobily s jednou poháněnou nápravou.

Jistota xDrive

Automobil vybavený pohonem všech kol xDrive doslova dřepí na silnici. Zatáčky lze projíždět výrazně vyšší rychlostí a vůz se přitom chová naprosto klidně a suverénně. Zejména v zimě pak zastíní nejednoho konkurenta. Při našem testování jsme se dostali i do společnosti vozů značky Subaru a několik majitelů modelu Impreza, který patří k TOP čtyřkolkám, neskrývalo obdiv nad výkony BMW, s nimž jsme uháněli po nezpevněném povrchu.

Na výborných jízdních vlastnostech se ale podepisuje také precizní řazení a pochvala patří i výborným brzdám. Ty fungovaly perfektně i při velkém zatížení. K žádnému poklesu brzdného účinku nedošlo, což je důležité. S autem tak lze jezdit skutečně sportovně a přitom se na něj můžete spolehnout. Moc se nám líbil multifunkční volant, ale i komunikativní řízení. Díky němu motorista s vozem snadno splyne a může si jízdu užívat plnými doušky.

BMW vybavené Performance doplňky budilo rozruch na každém metru. Ať už jsme jeli pomalu po městě, nebo si vychutnávali kvality podvozku na klikatých okreskách, pohledů jiných motoristů a kolemjdoucích si nešlo nevšimnout.

Bohatý standard

Už základní nabídka vozu nabízí opravdu bohatou výbavu. Nechybí například automatická klimatizace, elektricky ovládaná zpětná zrcátka či vyhřívané trysky ostřikovačů, palubní počítač nebo výkonný audiosystém se šesti reproduktory. Samozřejmostí jsou čelní, boční a hlavové airbagy, ABS nebo dynamická kontrola stability a trakce.

Dobrým pomocníkem je indikátor servisního intervalu, který motoristu upozorní na blížící se čas výměny motorového oleje nebo pravidelné prohlídky. To a mnoho dalšího přijde na 963 300 Kč v případě vozu s turbodieselem 320d a pohonem všech kol xDrive. Pak záleží na každém majiteli, o které doplňky své auto vylepší. Výběr je skutečně bohatý. Radost z jízdy se díky těmto prvkům ještě násobí, což ocení nejeden sportovně založený řidič.

Zdroj: Formen

Nejčtenější