Audi A5 Cabrio - pocta bohyni slunce

Milan Jirouš  |  Auta

Každý měsíc testujeme nový automobil, tentokrát ale uděláme výjimku. Rozhodli jsme se prověřit luxusní zánovní ojetinu. Volba padla na jen rok staré Audi A5 Cabrio. Proti novému vozu vyjde automobil s 15 000 ujetými kilometry o 390 000 Kč méně. Vyplatí se investovat do takového auta? V jakém asi může být stavu?

Luxusní kabriolet nelze přehlédnout. Jeho výjimečnost totiž podtrhuje módní bílý lak. Design je velice povedený a celkový vzhled dokreslují velká hliníková kola a atraktivní S line paket. Jde ale o starší vůz, takže asi každého napadne, v jakém stavu je? Na pohled doslova jako nový! Nenacházíme jedinou oděrku, jediné poškozené místo. Elegantní design neztrácí nic ze svého lesku ani pokud natáhnete střechu.

Její plně elektrické ovládání vyžaduje pouhé stisknutí příslušného tlačítka v interiéru. Během několika vteřin je hotovo. Interiér zdobí dřevěný dekor, sedadla a výplně dveří jsou čalouněná kůží. Posádka má místa dostatek, navíc potěší precizně tvarované sedačky zaručující pohodlí. To lze ovlivnit i nastavením podvozku. Ten má totiž tři režimy: automatický, komfortní a sportovní. Při volbě posledního z nich cítíte každou nerovnost, naopak při volbě komfortního nastavení automobil příjemně změkne.

Sportovní diesel

Kdo říkal, že diesel nemůže být sportovní? Tuto myšlenku už v devadesátých letech vyvrátila jistá mnichovská automobilka a od té doby vznětové motory urazily hodně velký kus cesty. Na jejím prozatímním konci je mnoho povedených pohonných jednotek, jednou z nich je i šestiválcový třílitrový turbodiesel, který pohání zkoušené auto.

Motor 3.0 TDI zdobí několik předností. Asi nikoho nepřekvapí, že mezi ně patří úsporný provoz, a to i při sportovní jízdě. A tím se dostáváme k dalšímu kladu – chování agregátu je opravdu sportovní. Stačí prudší sešlápnutí plynu a pocítíte sílu, s jakou vás akcelerující vozidlo zatlačí do sedadla. Prostě nádhera.

Jestli lze agregátu něco vytknout, pak je to na sportovní automobil nevýrazný zvuk. Rozhodně ale nejde o nějakou tragédii. Třílitr disponuje výkonem 176 kW (239 koní) a největším točivým momentem 500 Nm. To rozhodně stačí pro pořádně dravou jízdu. Kombinovaná spotřeba přitom činí 6,8 litru na 100 kilometrů jízdy.

Podvozek Audi A5 pracuje skvěle. V zatáčkách automobil sedí jako přikovaný. Na rozbité městské dlažbě si vozidlo díky možnosti volby nastavení tuhosti odpružení vede taktéž výborně. Zatímco na německé dálnici využijete plného výkonu motoru pro snadné dosažení top speed, na klikatých okreskách oceníte spíše precizní podvozek. Nemalou práci zde odvádí pohon všech kol quattro. Maximálka vozu činí 247 kilometrů za hodinu. To je už pěkná hodnota. Zrychlení z 0 na 100 km/h vůz zvládá za 6,6 sekundy.

Testované Audi A5 Cabrio bylo vyrobeno v roce 2009 a od té doby urazilo 15 000 kilometrů. Zatímco nový vůz stojí 1 771 012 Kč, roční ojetý automobil naleznete v nabídce Auto-plus za 1 380 000 Kč. Vzhledem k perfektnímu stavu auta jde o zajímavou nabídku. Zejména pokud vezmeme v úvahu velice bohatou výbavu automobilu.

Ta zahrnuje například automatickou klimatizaci, palubní počítač, multifunkční displej, airbagy, ABS či ESP. Navíc je zde z příplatkové výbavy například sportovní diferenciál, audiosystém Bang & Olufsen nebo navigační systém.

Pro a proti

Pořízení ojetého vozu má své klady i zápory. Podívejme se na ty největší, které se vztahují k zánovní ojetině. Kladem je jistě zajímavá cena. Automobil ztrácí na hodnotě nejvíce první rok provozu a tomu se při koupi roční ojetiny lze vyhnout. Výhodou je stále platná záruka a většinou i fakt, že pořizujete model, který je stále v nabídce automobilky. Soused zkrátka nepozná, že jde o starší auto.

Největší minus nezřídka představuje nejasná minulost vozu. Proto je dobré automobil kupovat jen u osvědčeného prodejce nebo přímo dealera značky. Ten by totiž měl mít přehled i o servisních záznamech. Ale ani tak nevíte, jak se předchozí majitel k vozidlu choval. Máme tím na mysli vytáčení motoru zastudena, vymetání děr a další. V tomto směru budete mít jistotu jedině u zcela nového automobilu.

Audi A5 Cabrio

Rok výroby: 2009
Počet ujetých km: 15 000
Motor: šestiválcový turbodiesel 3.0 TDI
Největší výkon: 176 kW (239 k)
Největší točivý moment: 500 Nm
Kombinovaná spotřeba: 6,8 l/100 km
Cena testovaného ojetého vozu: 1 380 000 Kč
Původní cena nového vozu: 1 771 012 Kč

Zdroj: Formen

Nejčtenější