Apple přišel o tajný prototyp iPhonu

Patrik Šilhavý  |  Technika

Neznámou verzi přístroje nechal zaměstnanec firmy v baru. Výrobce požaduje zařízení zpět.

Společnost Apple žádá redakci internetového magazínu Gizmodo.com, aby jí vrátila nalezený utajovaný prototyp nového telefonu, pravděpodobně iPhonu čtvrté generace. Apple tak nepřímo potvrdil, že se skutečně jedná o její utajovaný výrobek. Zpráva přichází ve chvíli, kdy Apple ohlásil meziroční nárůst čtvrtletního zisku o devadesát procent na 3,1 miliardy dolarů (zhruba 59 miliard korun).

„V současné době máte k dispozici zařízení, které patří Applu. Tento dopis představuje formální žádost o jeho navrácení,“ napsal šéfredaktorovi magazínu viceprezident společnosti Bruce Sewell. Redakce se rozhodla dát telefon zpět nálezci a Applu poskytla jeho kontaktní údaje – server veškerou komunikaci zveřejnil.

Prototyp telefonu zapomněl v polovině března vývojář firmy Apple v kalifornském baru, kde slavil narozeniny. Tam si ho všiml jiný zákazník, který později zjistil, že se s největší pravděpodobností jedná o vzor připravované čtvrté generace přístroje iPhone. Ta má na trh přijít až v červnu, v Česku nejspíše později. Nálezce se dokonce snažil kontaktovat samotný Apple, firma však jeho výzvy nebrala vážně. Za pět tisíc dolarů ho proto později poskytl redakci Gizmodo.com. Výrobce mezitím stačil mobil zablokovat.

Podle Gizmodo.com je přístroj užší a menší díky zcela novým vnitřním komponentům, které nesou označení Applu. Odborníci proto předpokládají, že nejde o podvrh. Další důležitou změnou je, že přístroj nevyužívá klasickou SIM kartu, ale její menší verzi Micro-SIM. Přibyla také kamera pro videohovory a blesk. Na krytu je i více sklokeramických a kovových prvků. Baterie přístroje by měla mít delší výdrž.

Na internetu se ihned objevily konspirační teorie, podle kterých únik prototypu řídilo PR oddělení Applu. Takový postup by se však neshodoval s dosavadními marketingovými technikami firmy – dosud se totiž vždy snažila své výrobky utajovat až do poslední chvíle. Zájem médií i veřejnosti se díky tomu před oficiálním představením tradičně výrobku stupňoval.

Zdroj: E15

Nejčtenější